Czy Cynk w Diecie Zagwarantuje Ci Zdrowsze Życie ?

Zaktualizowano 36 dni temu
Cynk w diecie co jeść aby zaspokoić dzienne zapotrzebowanie w organizmie człowieka
Napisane przez: Łukasz Nowak

O cudownych zaletach cynku w diecie zapewne słyszałeś nie jeden raz. Bez wątpienia prawidłowy jego poziom w organizmie jest koniecznym do właściwego funkcjonowania Twojego ustroju. Dzieje się tak dlatego, że odpowiada za aktywność, aż prawie 200 enzymów, co powoduje, że wpływa na wszystkie procesy zachodzące w Twoim ciele. Zastanawiasz się zapewne w czym cynk jest zawarty, jakie posiada zalety oraz czy jest skuteczny..

Zacznijmy w takim razie od końca, czy wiesz czym skutkuje niedobór cynku w organizmie człowieka?

W przypadku kiedy często łapiesz różnego rodzaju infekcje, towarzyszy Ci wieczne zmęczenie, nie masz apetytu, nie potrafisz się na niczym skupić, Twoje włosy wypadają, a paznokcie są łamliwe jak nigdy, zdecydowanie masz problem z poziomem cynku w Twojej krwi. Dzieje się tak dlatego, iż zawartość cynku w Twoim codziennym pożywieniu charakteryzuje się niezwykle niskim poziomem.

W czym jest cynk wartościowość w pożywieniu

Dlatego nie czekaj dłużej, zadbaj o swój organizm i wzbogać swój jadłospis w produkty zawierające cynk!

Jak Skutecznie Włączyć Cynk w Codziennym Jedzeniu ?

Spożywana zawartość cynku w jedzeniu przez Ciebie nie musi być duża. Naukowcy dowiedli, że wystarczy, abyś spożywał zaledwie 5 mg dziennie cynku w żywności, aby Twój organizm zaczął lepiej funkcjonować. Jak widzisz dzienne zapotrzebowanie cynku jest minimalne.

Pierwiastek ten pobudzi Twoją potencję, poprawi przemianę białek i tłuszczy, wzmocni odporność Twojego organizmu i przyczyni się do zwiększenia Twojej aktywności fizycznej, ale też umysłowej. 

Cynk w jedzeniu gdzie występuje i na co pomaga ?

Co więcej zadba też o Twoje zmysły. A jeszcze bardziej szczegółowo, uczestniczy w magazynowaniu i uwalnianiu insuliny w trzustce, utrzymuje prawidłowe stężenie witaminy A w osoczu, odtruwa organizm z metali ciężkich, uczestniczy w metabolizmie alkoholu i wykazuje działania przeciwutleniające, które przeciwdziałają utlenianiu nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Jak widzisz cynk pełni bardzo ważną rolę w Twoim organizmie. Niestety założę się, że nie spożywasz wystarczającej liczby produktów zawierających cynk, a na dodatek przyczyniasz się do jego trudności przyswajania w organizmie. Trudności te zapewnia obecność alkoholu, cukru czy produktów wzbogaconych w żelazo i miedź w Twoim ustroju. Jego niedobór powoduje, że zaczynasz odczuwać brak apetytu, cierpieć na choroby skóry, zmniejszone libido, a nawet zatracać smak w ustach, uzyskując metaliczny posmak.

Dieta bogata w cynk będzie więc dla Ciebie znakomitym rozwiązaniem, pamiętaj jednak, że zarówno niedobór jak i nadmiar może mieć fatalne skutki uboczne. W momencie, w którym zdecydujesz się przyjmować suplementy diety bogate w cynk, koniecznym jest, abyś zapoznał się z informacjami odnośnie dawkowania.

Zbyt duża jego zawartość spowoduje, że zaczniesz odczuwać bóle żołądka oraz głowy, mieć nudności oraz biegunkę. We wszystkim zawsze najważniejszy jest umiar!

Jakie Produkty są Bogate w Cynk ?

Produkty bogate w cynk to przede wszystkim, te pochodzenia zwierzęcego. W celu oszczędzenia Ci czasu wypiszę w jakich produktach jest cynk. Dzięki temu dowiesz się jakie pokarmy są bogate w cynk.

A więc przede wszystkim podroby, mięso oraz ostrygi. Dieta bogata w cynk może również bazować na nabiale, strączkach pełnoziarnistych produktach zbożowych oraz jajkach. Może to być dla Ciebie zaskoczeniem..

Ale pestki dyni są świetnym źródłem cynku!

Produkty bogate w cynk w warzywach to pestki dyni

Produkty pochodzenia zwierzęcego nie tylko charakteryzują się najlepszą obecnością cynku, ale także jego przyswajalnością. Dzieje się tak, gdy pierwiastek ten zostaje połączony z białkiem zwierzęcym, a nie roślinnym. W przypadku kiedy nie jesteś zwolennikiem mięsa wyżej wspomniane produkty możesz połączyć z kwasem cytrynowym.

Oczywiście musi istnieć równowaga, więc skoro istnieją produkty, które zwiększaj przyswajalność cynku, muszą istnieć również takie, które ją osłabiają. Mowa tutaj przede wszystkim o frakcjach błonnika pokarmowego – herbacie, kakao, szpinaku czy szczawiu oraz o zbożach, roślinach strączkowych czy orzechach. Zawartość cynku w pokarmie zależy od jego ilości w glebie, niestety stosowanie nawozów fosforanowych i wapniowych ogranicza jego pobór.

Dieta bogata w cynk powinna zawierać produkty łatwo przyswajalne

W przypadku kiedy zmiana Twojej codziennej diety wydaje Ci się zbyt dużym wyrzeczeniem, bądź jesteś veganem, którego spożywanie mięsa odrzuca możesz sięgnąć po suplementy diety bogate w cynk. Opisałem w tym artykule najpopularniejsze tabletki z bardzo dobrze wchłanianym, przez organizm cynkiem firm Solgar, Olimp, Swanson.

O tym jaką rolę pełnią witaminy i minerały w przypadku problemów z potencją pisałem tutaj https://erektoportal.pl/witaminy-na-potencje/.

Cynk źródła w pożywieniu mogą być wspomagane przez produkty takie jak tabletki Solgar

Czy Masz problemy z Potencją ?

Jeśli jesteś mężczyzną w wieku 20, 30, 40, 50, 60 lat i chcesz poznać rozwiązania na problemy z potencją to na https://erektoportal.pl znajdziesz znaczną ilość tematów temu poświęconych.

Wpis został zainspirowany artykułem z health.com [1]

O Autorze
Łukasz Nowak
​Logowanie 07.12.2019
Jestem pasjonatem sportów, mieszkam w Stolicy. Spędziłem ostatnich 10 lat na czele branży zdrowia i fitnessu. W wolnym czasie doradzam w kwestiach zdrowotnych, pomagając znajomym i rodzinie wrócić do zdrowia, zachować świetną formę na przyszłość i wyrobić właściwe nawyki żywieniowe.