Dieta dla mężczyzn, czym powinna się cechować

Czym jest dieta dla mężczyzn? Osobiście uważam że, jeśli mężczyzna szuka informacji na temat diety, to przede wszystkim ma oczekiwania w doborze jedzenia po to, aby przynosiło mu to określone efekty. Więc w zasadzie chodzi o system odżywiania się, dostosowany do potrzeb organizmu w danym okresie.

dobra dieta dla mężczyzn

Jakie cechy powinna mieć dieta dla mężczyzny?

  1. Powinna być łatwa do wprowadzenia, faceci z natury lubią konkrety, dlatego powinni dostać punkt po punkcie to co powinni jeść.
  2. Bardzo dobrze by było, gdyby oszczędzała czas, spędzanie zbyt długiej ilości godzin w kuchni, jest dla niektórych jest stratą czasu.
  3. Facet też nie lubi ograniczeń, dlatego dieta powinna być rozsądna. Zakazywanie np. piwa na zawsze do końca życia, nie jest normalne. Takie rygorystyczne podejście nie powinno mieć miejsca. Nasze męskie odstępstwa nie powinny być częste, ale mogą się zdarzać.
  4. Powinna być dobrana do osoby, każdy się różni przede wszystkim genetycznie, mamy inną wagę, tempo trawienia, itd. To co jest dobre dla Marka nie koniecznie będzie dobre dla Piotrka.
  5. Kolejnym elementem powinien być budżet. Nie każdego w danym momencie stać na łososie, i inne droższe produkty. Miesięczne koszty diety powinny być dopasowane na kieszeń.
  6. Dobra dieta nie powinna szkodzić, w zależności co jest naszym celem. Jeśli chcemy poprawić nasz wygląd, zrzucić parę kilo, czy poprawić energetykę lub podnieść libido, polepszać sprawność seksualną. To co jemy powinno wspierać nasze cele.

Są różne rodzaje diet. Niema idealnej, trzeba indywidualnie do osoby dobrać dobrą dietę. Pisałem w artykule „dieta na potencję” jakie mogą być składniki, ale już ich ilość zależy od osoby która ją stosuje.

O jakich godzinach spożywać posiłki?

Niema jednej godziny dla wszystkich. Każdy inaczej sypia, ma inną pracę, o różnych godzinach kładzie się spać, o różnych godzinach wstaje. Prawdopodobnie część mężczyzn uprawia sport, mają inny typ pracy. Dlatego podawanie jednej godziny dla wszystkich i mówienie, że tak powinno być mija się z celem. Ale jest parę wspólnych zasad np. powinniśmy jeść pięć posiłków dziennie co dwie, dwie i pół do trzech, trzech i pół godziny. Pierwszy posiłek powinien być do pół godzinny od obudzenia, a ostatni około 3 godzin przed snem. Przykładowo nasz harmonogram powinien wyglądać w ten sposób:

  • (6:00 – pobudka)
  • 6:30 – I śniadanie
  • 10:00 – II śniadanie
  • 13:30 – obiad
  • 17:00 – podwieczorek
  • 20:30 – kolacja
  • (23:00 – pójście spać)

Zazwyczaj u mnie wyglądało to inaczej, godziny miałem całkiem „rozwalone”. Przez zła dietę, w łóżku jak i na siłowni brakowało „mocy”. Dużo się zmieniło po zmianie diety i utrzymanie godzin posiłków. Radzę Ci abyś przyjrzał się swoim godzinom posiłków i w jakiś sposób uregulował je. Jeśli brakuje Ci jakiegoś posiłku to jak najbardziej dodaj go. Jest to kwestia nowych nawyków. Oprócz jedzenia zwróć uwagę na ilość płynów w ciągu dnia. Odpowiednie posiłki bez odpowiedniej ilości wody to zły pomysł. Postaraj się, aby wypijać około 2 l wody dziennie, najlepiej niegazowanej. Możesz pić szklankę wody przed posiłkiem i szklankę po. Osobiście kupuję duże baniaki po pięć litrów i przelewam tę wodę w bidony. Dzięki temu zaoszczędzam trochę pieniędzy na wodzie w skali roku. Dobrym pomysłem jest ustawienie w telefonie budzika, lub wibracji na określone pory posiłków. Pomaga to wyrobić pozytywny nawyk.