Czy łatwo trzymać się diety w dzisiejszych czasach?

Wszystkie diety ludzie często traktują jako coś magicznego. Wyszukują na internecie określonej diety i liczą, że jak za sprawą czarodziejskie różdżki coś się stanie i bez wysiłku zmienią swój sposób żywienia. Tak z dnia na dzień. Liczą na to, że bez wysiłku utrzymają swoje diety. Jak to naprawdę wygląda? Czy każdemu, tak samo jest łatwo utrzymać dietę? Odpowiedź jednoznaczna na to pytanie nie jest możliwa. Ponieważ to zależy..

Zacznijmy od tego czym tak naprawdę jest dieta. Jeśli się temu tak naprawdę przyjrzymy to możemy założyć, że dieta to nic innego jak nawyki. Nawykowo idziemy do sklepu, nawykowo kupujemy określone produkty,nawykowo robimy śniadanie, obiad, kolacje, nawykowo podjadamy różne rzeczy (najczęściej nie zdrowe). Jak popatrzymy na drogę jaką pokarm dostaje się do naszego ciała, możemy założyć że większość rzeczy które zjadamy dostaje się do nas właśnie .. poprzez nawyk. Są to nasze nieprzemyślane decyzje, dość często nie jesteśmy ich świadomi. Dlatego zmiana diety jest często zmianą nawyków, tych złych na dobre.

 

nawyki żywieniowe dobry element diety

Każdy z nas się różni, i dla każdego zmiana diety będzie przebiegała inaczej. Warto wspomnieć o tym, że decyzja o zmianie jest zazwyczaj łatwa, ale już utrzymanie nowego nawyku diety do prostych nie należy. Odpowiedzialna za to jest część naszego mózgu. To ile jesteśmy w stanie wytrwać w nowej diecie zależy jak mamy wyćwiczone utrzymywanie się nawyków. U jednych ludzi jest to krócej u innych dłużej.

 

Na szczęście istnieją narzędzia którymi w dzisiejszych czasach możemy się posługiwać. Prostą metodą jest rozpisania diety na kartce na określone dni tygodnia. Możemy pomóc sobie w ten sposób w utrzymaniu nowej diety. Jeśli wybieramy się do sklepu warto zrobić sobie przed wyjściem listę zakupów, tak aby w koszyku znalazły się odpowiednie dla nas produkty. Jeśli to możliwe postaraj się ustawić budzik na określone godziny posiłków. W zasadzie trzymaj się przekonania, że we wszystkich zabiegach, które robisz chodzi o to żebyś jak najmniej musiał myśleć i podejmować decyzje. Istotne jest aby duża część nowej diety była nowymi nawykami nad którymi za bardzo nie musisz się zastanawiać. Bez znaczenia nad jaką dietą pracujesz, czy nad dietą na potencje, czy nad dietą która ma pomóc zrzucić Ci parę kilo. Po prostu chodzi tu o zmianę nawyków żywieniowych, od godzin posiłków poprzez rodzaj posiłków, do ich zawartość w minerały i witaminy, czy sposób przyrządzania.

Czy to wszystko będzie łatwe? To zależy.. Jeśli ktoś w swoim życiu pracował nad zmianą swoich nawyków, być może będzie mu łatwiej niż osobie, która dopiero zaczyna. Przy zmianie nawyków diety, jest dużo czynników, na które należy zwrócić uwagę. Szczególnie najistotniejsze jest środowisko które nas otacza. Jeśli w ciągu dnia spotykamy osoby które prowadzą niezdrowy tryb życia, możemy nieświadomie im ulec biorąc od nich np. niezdrowe ciastko. Lub wprowadzić niepotrzebny element do naszej diety w postaci chwilowej zachcianki. Dlatego warto zwrócić uwagę jak wygląda nasza dieta poza domem, gdzie możemy być poddawani różnym bodźcom z otoczenia. Czy to w postaci kuszącej reklamy, czy propozycji znajomych na coś niezdrowego do jedzenia. Utrzymanie diety będzie zależało w dużej mierze, od trybu życia jaki obecnie prowadzimy. Jeśli chcemy sobie pomóc i wykształcić w sobie dobre nawyki żywieniowe, warto przeanalizować nasz dzień jak wygląda pod względem impulsów które nas bombardują niemal na każdym kroku.